LEOPAR KURABİYE

Yine şık sunumuyla sofraları renklendiren bir tarif paylaşacağım. Paylaşmadan önce sizlerle paylaşmak istediğim başka bir şey var. Tarifimin görünümü leopar desenli olduğundan söylemek istedim. Lütfen kendi süsleriniz için hayvanları kullanan canilerden olmayınız. Nasıl bir insanlıktır bu. Yeri geldiğinde ben şöyle insanım ben böyle insanım diye ahkam kesen insanlar bir de bakmışsın masum hayvanları kullanıp sırf etrafa gösteriş budalalığı yapmak için giymiş kürkleri. Evet belki çok güzel deseni olduğu için seviliyor olabilir. Rabbim ne güzel yaratmış. Bunları dile getirmek istedim inşallah okuyan birileri olur da vazgeçerse ne mutlu bana.

Gelelim kurabiyeme... Evet yine çok şık çok güzeller..işte buyrun tarife geçelim hemen:)



Malzemeler :

250 gr. yumuşak tereyağı yada margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çay bardağı pudra şekeri
2 adet yumurta
2 aket vanilya
Yarım paket kakao
Aldığı kadar un


Hazırlanışı :

Kakao hariç diğer malzemeleri karıştırın. Unu yine kontrollü bir şekilde hamur toparlanana kadar ilave edin. Hamurdan 1 mandalina 1 de portakal büyüklüğünde bezeler koparın. Mandalina büyüklüğünde olana hamurun rengi iyice koyu olacak şekilde kakao ekleyin. Portakal büyüklüğündeki hamura da biraz daha az kakao ekleyip kahverengi almasını sağlayın. Yani elimizde koyu kahve, açık kahve ve sade hamur olmak üzere 3 renk hamur olacak. Açık kahve hamuru uzunlamasına merdane yardımıyla açın. Koyu kahve hamura da uzun silindir şekli verin ve açtığınız hamurun ortasına koyun ve rulo yapın. Yaptığınız ruloyu 1'er santim aralıklarla kesin. Bu hamurları bir kenara alıp sade hamuru 1,5 santim kalınlığında açıp kenara aldığınız kakaolu hamurları üzerine yerleştirin ve hamurun aralarına girmesi için tekrar merdaneyle üstünden geçin. İstediğiniz kalıplarla kesip şekil verin. Aralarda çıkan hamurları da ziyan olmasın diye küçük top top kurabiye yaparak değerlendirebilirsiniz. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin ve fırına verin. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirin. Çok üstünü kızartmayın ki renkleri böyle daha iyi bence. Afiyet olsun...

14 yorum:

  1. Tam benim kizin sevdigi gibi olmus, bu kurabiyeden yapsam eminim cok mutlu olur, ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.. Kızınla beraber afiyetler olsun ;)

      Sil
  2. Kurabiyeler harika. Ellerine sağlık..
    Hayvanlarla ilgili fikirlerine de katılıyorum...
    Süs için hayvanların katledilmesi ne kadar acı....

    YanıtlaSil
  3. Kurabiyeler harika görünüyor,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Mümkün olsa da ikram da edebilsem :)

      Sil
  4. Nur Yerlitaş geldi aklıma leopar desenini görünce:))
    Ben bunu kısmetse yarın yapayım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Çok güldüm ya :) Teşekkür ederim canım afiyet olsun şimdiden ;)

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyorlar ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba ben bu leopar kurabiyeleri her gördüğümde içim gidiyor yapayım istiyorum da acaba yapabilir miyim:)Ama birinci de olmasa ikinci de hadi bilemedin üçüncü de muhakkak olur.Senin leoparlara bayıldım eline sağlık canım.Tarifin anlatımnı da çok detaylı çok güzel teşekkürler,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım samimim yorum ve duyguların için. Muhakkak yapabilirsin elbette. Afiyet olsun canım ;)

      Sil
  8. çok güzel olmuş ellerinize sağlık :) ben de denemiştim bir ara ama iki renk olarak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim nihancığım. Sende denediğin üzere biliyorsun ki hem görsel lemde damaklık bi tarif.. Sevgiler...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...